Διατροφή και εγκυμοσύνη: το πρώτο τρίμηνο

diatrofi eggimosini - Διατροφή και εγκυμοσύνη: το πρώτο τρίμηνο

Η εγκυμοσύνη αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές και ευτυχισμένες φάσεις στη ζωή μιας γυναίκας. Είναι η περίοδος στην οποία καθημερινά βλέπουμε αλλαγές να συμβαίνουν στο σώμα μας είτε εμφανείς όπως τα κιλά μας, είτε ψυχολογικές, είτε στο τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη διατροφή μας. Κάθε εγκυμοσύνη είναι διαφορετική και σε κάθε γυναίκα τα συμπτώματα ποικίλουν. Ένα από τα πιο δύσκολα διαστήματα, για πλειοψηφία γυναικών, είναι το πρώτο τρίμηνο. Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε από διατροφικό πρίσμα τότε, ώστε να βιώσουμε αυτή τη φάση της ζωής μας πιο εύκολα!

Η φάση της σύλληψης
Η εγκυμοσύνη μας ξεκινά από τη φάση της σύλληψης. Οι πρώτες βδομάδες είναι ιδιαίτερα καθοριστικές και η διατροφή μας πρέπει να είναι σωστή και ισορροπημένη. Τις πρώτες εβδομάδες συνήθως δεν γνωρίζουμε αν οι προσπάθειές μας είναι επιτυχημένες αλλά παρόλα αυτά συμπεριφερθείτε σαν να είστε έγκυος. Καταναλώστε πληθώρα πράσινων φυλλωδών λαχανικών, όπως το μαρούλι, η σγουρή σαλάτα κ.τ.λ., φρούτων, γαλακτοκομικών χαμηλών σε λιπαρά, περιορίστε τη καφεΐνη που καταναλώνετε, ενώ βγάλτε από τη διατροφή σας τα τεχνητά γλυκαντικά, το αλκοόλ και το τσιγάρο.

Το πρώτο τρίμηνο
Τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης σας θα υποστείτε πολλές ορμονικές αλλαγές. Τι σημαίνει αυτό; Πιθανόν να είσαι συνέχεια κουρασμένη, με έντονη υπνηλία και να έχεις συχνοουρία. Ωστόσο το δυσκολότερο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίσεις είναι οι ονομαζόμενες «πρωινές ναυτίες», που παρά το όνομα τους μπορούν να εμφανιστούν οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Σε περίπτωση που αυτό το φαινόμενο σου χτυπήσει την πόρτα ας δούμε λοιπόν κάποιες διατροφικές τεχνικές ώστε να ξεπεράσουμε ή να αντιμετωπίσουμε τις «πρωινές ναυτίες»:

  • Έχετε δίπλα στο κρεβάτι σου φρυγανιές ή αλμυρά κράκερ και κατανάλωσε μερικά πριν καν σηκωθείς, σε περίπτωση που νιώθεις ναυτία.
  • Κατανάλωσε μικρά και συχνά γεύματα, έτσι το στομάχι σου να μη μένει ποτέ άδειο, αλλά και ούτε να τρως μεγάλες ποσότητες φαγητού και να βαραίνεις.
  • Επέλεξε κρέατα άλιπα και σύνθετους υδατάνθρακες, όπως μη επεξεργασμένα δημητριακά, όσπρια, φρούτα και λαχανικά, για να φτιάξεις το διατροφικό σου πλάνο.
  • Κατανάλωσε υγρά κατά προτίμηση ενδιάμεσα από τα γεύματα σου, και όχι μαζί με αυτά.
  • Απέφυγε τα τηγανητά και πολύ λιπαρά τρόφιμα.
  • Μην προσθέσεις έντονα καρυκεύματα και καυτερά στο φαγητό σου.
  • Δοκίμασε να καταναλώνεις το φαγητό σου κρύο. Ίσως είναι καλύτερα ανεκτό από το ζεστό φαγητό.
  • Σε περίπτωση που το μαγείρεμα σε προκαλεί ναυτία απέφυγε το, ή δοκίμασε να μαγειρεύεις με ανοιχτό παράθυρο αν δεν έχεις άλλη λύση.
  • Δοκίμασε να καταναλώσεις μικρή ποσότητα σόδας ή βοτάνων, όπως το χαμομήλι, για να μειώσεις το αίσθημα ναυτίας. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή ώστε το ρόφημα που θα επιλέξεις να ενδείκνυται στην εγκυμοσύνη.
  • Πιες λίγες σταγόνες φρέσκο λεμόνι, ή έστω οσφράνσου τη μυρωδιά τους.

Βασιλική Μ. Γκέσου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Απόφοιτος Χαροκοπείου Παν/μίου Αθηνών
Μπουσίου & Εστίας 3, 50100 Κοζάνη
Τ. 2461501817 Κ. 6932727508
vgesou@gmail.com



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!


Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο

Δες ακόμα :