Διατροφή για καλύτερο ύπνο!!!

diatrofi kai ipnos - Διατροφή για καλύτερο ύπνο!!!

Πόσες φορές μας έχει τύχει να ξαπλώνουμε το βράδυ στο κρεβάτι μας, να είμαστε εξαντλημένοι και να μην μπορούμε να κοιμηθούμε όσο και αν προσπαθούμε; Είτε γιατί φάγαμε πολύ λίγο νωρίτερα αλλά είτε και γιατί είμαστε ιδιαίτερα ανήσυχοι και δε μπορούμε να ηρεμήσουμε. Έχετε σκεφτεί ποτέ ότι το τι τρώμε πριν κοιμηθούμε μπορεί να μεταβάλλει τη ποιότητα του ύπνου μας; Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να επιλέξουμε αλλά και τι πρέπει να αποφύγουμε για να έχουμε.. όνειρα γλυκά!

1) Απέφυγε τη καφεΐνη
Το πρώτο παράγοντας που πρέπει να υπολογίσουμε όταν θέλουμε να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη ποιότητα ύπνου είναι να καταναλώνουμε ανεκτή ποσότητα καφεΐνης για τον οργανισμό μας. Η καφεΐνη είναι συστατικών πολλών ροφημάτων και τροφίμων με κύρια το καφέ σε όλες τις μορφές του, στο τσάι, στα αναψυκτικά, στη σοκολάτα, στο κακάο, σε ενεργειακά ποτά αλλά και σε κάποιοα φαρμακευτικά σκευάσματα. Έτσι λοιπόν θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη ποσότητα που καταναλώνουμε τα προιόντα αυτά, αλλά και στην ώρα της ημέρας.

2) Πες ναι στα γαλακτοκομικά προϊόντα
Ένα ποτήρι ζεστό γάλα τις χειμωνιάτικες νύχτες, ή ένα δροσερό γιαούρτι το καλοκαίρι είναι ιδανικές επιλογές για να επιλέξουμε ως σνακ προ του ύπνου. Τα τρόφιμα αυτά έχουν καταπραϋντική δράση για το στομάχι και είναι χαμηλά σε θερμίδες και φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός των παραπάνω χαρακτηριστικών τα κάνει τα κατάλληλα για να μας οδηγήσουν σε ένα ήρεμο ύπνο.

3) Μπανάνα, το εύκολο φρούτο!
Όταν θέλεις να επιλέξεις ένα φρούτο για να καταναλώσεις πριν κοιμηθείς η καλύτερη επιλογή που έχεις είναι η γευστική μπανάνα. Η μπανάνα φέρει ένα συνδυασμό χαρακτηριστικών που την ανεβάζει στο βάθρο των φρούτων για όνειρα γλυκά. Καταρχάς είναι από τα φρούτα τα οποία περιέχει μικρή ποσότητα φυτικών ινών, με αποτέλεσμα να μην αυξάνει άμεσα την εντερική λειτουργία. Επιπλέον είναι πλούσια σε κάλιο το οποίο αποτρέπει την εμφάνιση κραμπών. Τέλος είναι πλούσια στο αμινοξύ τρυπτοφάνη, η οποία διαδραματίζει βασικό ρόλο στη ανάπλαση των μυών ή αλλιώς στη ανάπτυξη του σώματός μας. Συμπερασματικά βάλτε το εξωτικό αυτό φρούτου στην προ ύπνου διατροφή σας και κοιμηθείτε ήρεμοι!

4) Απέφυγε τα λιπαρά τρόφιμα!
Όταν πριν κοιμηθούμε επιλέγουμε να φάμε λιπαρά φαγητά, όπως γρήγορο φαγητό, τηγανητά τρόφιμα κ.τ.λ., το αποτέλεσμα είναι να μην μπορούμε να χωνέψουμε και να δυσκολευόμαστε να κοιμηθούμε. Επίσης ο ύπνος που κάνουμε είναι άστατος, με εφιάλτες και συχνά ξυπνάμε έντονα διψασμένοι. Έτσι λοιπόν είναι βασικό να ελέγχουμε την ποιότητα του φαγητού που καταναλώνουμε πριν τον ύπνο αλλά και τη ποσότητα ώστε να μπορούμε να έχουμε όνειρα γλυκά!!

Βασιλική Μ. Γκέσου
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Απόφοιτος Χαροκοπείου Παν/μίου Αθηνών
Μπουσίου & Εστίας 3, 50100 Κοζάνη
Τ. 2461501817 Κ. 6932727508
vgesou@gmail.com



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!


Προηγούμενο άρθρο
Επόμενο άρθρο

Δες ακόμα :