Διαχείριση Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου (Σπαστική Κολίτιδα)

sindromo everethistou enterou 228x300 - Διαχείριση Συνδρόμου Ευερέθιστου Εντέρου (Σπαστική Κολίτιδα)

Τα συμπτώματα του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου (ΣΕΕ) διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Μπορεί να επωφεληθείτε από αλλαγές στο διαιτολόγιό σας ανάλογα με τα συμπτώματα που έχετε. Ωστόσο, εάν πάσχετε από ΣΕΕ, δοκιμάστε τις ακόλουθες γενικές συστάσεις:

Άγχος
Το άγχος μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στα εντερικά προβλήματα. Προσπαθήστε να βρείτε τρόπους να βιώνετε λιγότερο άγχος και να βρίσκετε χρόνο να ξεκουραστείτε.

Καλές Συνήθειες που Πρέπει να Αποκτήσετε

  • Καταναλώστε μικρότερα και συχνότερα γεύματα.
  • Να τρώτε αργά, μασώντας την κάθε μπουκιά καλά.
  • Καθίστε και απολαύστε το φαγητό σας. Μην τρώτε στο πόδι.
  • Αποφύγετε τρόφιμα πικάντικα, τηγανιτά και όσα έχετε παρατηρήσει ότι σας φέρνουνε δυσφορία.

Κακές Συνήθειες που Πρέπει να Σταματήσετε

  • Άστατα γεύματα, παράλειψη γευμάτων και βουλιμικά επεισόδια.
  • Κατανάλωση φαγητού αργά το βράδυ.
  • Κάπνισμα.
  • Κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ, ειδικά με άδειο στομάχι.
  • Κατανάλωση πολλών καφέδων, αναψυκτικών ή δυνατών τσάι (η καφεΐνη μπορεί να διεγείρει το παχύ έντερο).
  • Εξαντλητική άσκηση ακριβώς μετά από ένα γεύμα
  • Σφιχτά ρούχα.

Κατανάλωση Φυτικών Ινών
Μπορεί να επωφεληθείτε αλλάζοντας την πρόσληψη των φυτικών σας ινών, ανάλογα με τα συμπτώματά σας:

Εάν βιώνετε κυρίως δυσκοιλιότητα:

  • Ελέγξτε την πρόσληψη υγρών. Θα πρέπει να καταναλώνετε τουλάχιστον 8 ποτήρια καθημερινά (περίπου 1,5 με 2 λίτρα)
  • Δοκιμάστε την αύξηση φυτικών ινών στο διαιτολόγιό σας. Χρησιμοποιήστε ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, καθώς και δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών σταδιακά, καθώς το έντερό σας μπορεί να χρειαστεί χρόνο για να προσαρμοστεί στις αλλαγές.

Εάν έχετε κυρίως μη σχηματισμένες κενώσεις ή διάρροια

  • Δοκιμάστε να μειώσετε την ποσότητα φυτικών ινών του διαιτολογίου σας. Αποφύγετε δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, ωμά λαχανικά και σαλάτες.
  • Καλά μαγειρεμένα λαχανικά και φρούτα είναι συνήθως πιο ανεκτά. Δοκιμάστε βραστά κολοκυθάκια και καρότα σαν συνοδευτικά των γευμάτων σας.
  • Χρησιμοποιήστε λευκό ψωμί και δημητριακά.
  • Καταναλώστε λευκό ρύζι και ζυμαρικά.
  • Η κατανάλωση μίας δίαιτας χαμηλής σε φυτικές ίνες δεν είναι μπορεί να αποτελέσει μία μακροπρόθεσμη διατροφή καθώς η περιεκτικότητά της σε βιταμίνες είναι μάλλον χαμηλή. Θα πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσετε την σταδιακή επανένταξη φρούτων και λαχανικών.
  • Μπορεί να χρειαστείτε ένα συμπλήρωμα βιταμινών εάν δεν ανέχεστε μία ποικιλία φρούτων και λαχανικών.

Εάν μετά τις αλλαγές στις ποσότητες φυτικών ινών και υγρών τις διατροφής σας δεν υπάρξει κάποια σημαντική ή υπάρχει μόνο μερική βελτίωση των συμπτωμάτων δυσκοιλιότητας ή διάρροιας, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να διαπιστώσετε ένα η αιτία είναι κάτι άλλο.

Δυσανεξία Τροφίμων και ΣΕΕ

Μπορείτε να αποκλείστε ομάδες τροφίμων που υποπτεύεστε ότι μπορεί να δημιουργούνε πρόβλημα. Αυτό αποκαλείται η «Δίαιτα Αποκλεισμού» και είναι η μέθοδος που παραδοσιακά χρησιμοποιείται για των εντοπισμό τροφικών δυσανεξιών.

Η επίγνωση της συχνότητας των συμπτωμάτων και των ομάδων τροφίμων που συνήθως καταναλώνετε μπορούνε να χρησιμοποιηθούν σαν οδηγός. Δοκιμάστε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο των συμπτωμάτων και των τροφίμων που τρώτε καθημερινά.

Συχνά Συμπτώματα. Ένα κοινό φαγητό όπως το γάλα ή τα γαλακτοκομικά προϊόντα ή το σιτάρι μπορεί να είναι υπεύθυνο για τα συμπτώματα που βιώνετε καθημερινά ή συχνά μέσα στην εβδομάδα.

Αραιά Συμπτώματα. Ένα συγκεκριμένο, αλλά περιστασιακό φαγητό εμπλέκεται με τα συμπτώματά σας.

Να θυμάστε:

  • Μία δίαιτα αποκλεισμού είναι δύσκολη να την ακολουθήσετε.
  • Αποκλείοντας μεγάλες ομάδες τροφίμων από το διαιτολόγιό σας, χωρίς να τα αντικαταστήσετε με κατάλληλες εναλλακτικές, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές ελλείψεις ζωτικών θρεπτικών συστατικών.
  • Εάν επιθυμείτε να ακολουθήσετε ένα διαιτολόγιο αποκλεισμού, θα ήταν συνετό να συνεργαστείτε με έναν εξειδικευμένο διαιτολόγιο, ώστε να αποφύγετε τα παραπάνω.

Κρίκη Σταυρούλα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Αττική: Κατ’ οίκον επισκέψεις
Κινητό: 6947606381
Email: stavroulakriki@gmail.com
Website: http://stavroulakriki.blogspot.gr/
Facebook: https://www.facebook.com/kriki.stavroula



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Δες ακόμα :

Posted by Μυρτω Παπαδοπουλου on 13 November 2012