10 Τρόποι να Φτιάξτε ένα Υγιεινό Hamburger

hamburger 228x300 - 10 Τρόποι να Φτιάξτε ένα Υγιεινό Hamburger

Είναι στην ανθρώπινη φύση να λαχταράμε που και που ένα νόστιμο και ζουμερό burger γεμάτο με τα αγαπημένα υλικά του καθενός. Αλλά όσο και να μην μας αρέσει, στην πραγματικότητα το burger είναι ένα εργοστάσιο θερμίδων με υψηλό περιεχόμενο σε λίπος. Ωστόσο, αυτοί που προσέχουν το βάρος τους μπορούν να συνεχίσουν να απολαμβάνουν το burger τους κάνοντάς το πιο υγιεινό και διατηρώντας τη νοστιμιά.

1. Το Κρέας
Προφανώς, το πιο σημαντικό συστατικό ενός burger είναι το κρέας που χρησιμοποιείται στο μπιφτέκι. Είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχει αντίστοιχο στη νοστιμιά των μοσχαρίσιων μπιφτεκιών, αλλά τα μπιφτέκια κοτόπουλου ή γαλοπούλας μπορούν να το αντικαταστήσουν και υπάρχουν τρόποι να κάνετε τα μπιφτέκια κοτόπουλου και γαλοπούλας εξίσου νόστιμα και ζουμερά με τα μοσχαρίσια. Ωστόσο, εάν θέλετε οπωσδήποτε μοσχαρίσιο κιμά, αγοράστε άπαχο κιμά για το μπιφτέκι γλιτώνοντας έτσι λίπος, χοληστερόλη και θερμίδες.
2. Το Ψωμάκι
Αντί να χρησιμοποιήσετε άσπρο ψωμί χαμηλό σε φυτικές ίνες, χρησιμοποιήστε ψωμάκια ολικής άλεσης που είναι γεμάτα με φυτικές ίνες κάνοντάς τα πιο χορταστικά και θρεπτικά.
3. Ένα Ζουμερό Burger Χωρίς Λίπος
Αντί για έτοιμες σως που είναι υψηλές σε κορεσμένα λίπη, φτιάξτε τη δική σας σως για τα μπιφτέκια. Φτιάξτε σως με βάση τον χυμό ντομάτας ή το άπαχο γιαούρτι και αποφύγετε σάλτσες με βάση τη μαγιονέζα.
4. Υλικά
Αποφύγετε τα συνηθισμένα υλικά όπως τη μαγιονέζα, το τυρί, το μπέικον και άλλα υλικά με πολλά λιπαρά και δοκιμάστε επιλογές όπως πικάντικη σάλσα ντομάτας, γιαούρτι με μυρωδικά, άπαχο τυρί, τυρί cottage, φέτες καπνιστής γαλοπούλας, λαχανικά. Εάν θέλετε οπωσδήποτε μαγιονέζα, προτιμήστε την άπαχη.
5. Τυρί
Ένα burger χωρίς τυρί δεν είναι στα αλήθεια burger, έτσι; Η καλύτερη λύση στο πρόβλημα είναι το τριμμένο άπαχο τυρί αντί για φέτες τυριού με κανονικά λιπαρά. Όχι μόνο είναι χαμηλό σε λιπαρά, αλλά επειδή είναι τριμμένο τείνουμε να βάζουμε λιγότερη ποσότητα συγκριτικά με την φέτα τυριού. Δοκιμάστε και το τυρί cottage που είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες.
6. Ψήσιμο
Όταν ψήνετε το μπιφτέκι, φροντίστε να αποφύγετε το τηγάνισμα. Τηγανίστε τα μπιφτέκια σε αντικολλητικό τηγάνι με ελάχιστο λάδι και όταν πάρουν χρώμα μεταφέρετέ τα στον φούρνο μέχρι να μαγειρευτούν καλά.
7. Συνοδευτικό
Αντί να τηγανίσετε τις πατάτες, είναι καλύτερη ιδέα να τις καλύψετε ελαφρώς με ελαιόλαδο και να τις ψήσετε στο φούρνο πάνω σε αντικολλητικό χαρτί μέχρι να γίνουν τραγανές. Εξάλλου ένα burger είναι ανολοκλήρωτο χωρίς τις πατάτες. Δοκιμάστε και τον πουρέ πατάτας σαν συνοδευτικό.
8. Χρησιμοποιήστε λαχανικά!
Προσθέστε λαχανικά όπως φέτες αγγουριού, ροδέλες ντομάτας, φύλλα μαρουλιού, μπαστουνάκια πιπεριάς, τριμμένο καρότο, ψητά κολοκυθάκια, ψητά μανιτάρια και αποφύγετε να γεμίστε το burger σας με τηγανητά λαχανικά όπως είναι τα τηγανητά δαχτυλίδια κρεμμυδιού.
9. Μειώστε τη μερίδα
Φτιάξτε burger χρησιμοποιώντας μικρότερα ψωμάκια ώστε ακόμα κι αν έχετε φάει ένα μικρό burger, δεν θα φάτε δεύτερο καθώς το σώμα έχει ξεγελαστεί νομίζοντας ότι είναι πλήρης με το ένα.
10. Σαλάτα αντί για συνοδευτική μαγιονέζα / σως
Φτιάξτε μαζί το γεύμα σας σαλάτα με φρέσκα υλικά αντί για το κλασικό συνοδευτικό με barbecue σως, μαγιονέζα και κέτσαπ τα οποία έχουν αρκετές θερμίδες και δεν σας χορταίνουν.

Κρίκη Σταυρούλα
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου
Αττική: Κατ’ οίκον επισκέψεις
Κινητό: 6947606381
Email: stavroulakriki@gmail.com
Website: http://stavroulakriki.blogspot.gr/
Facebook: https://www.facebook.com/kriki.stavroula



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Δες ακόμα :

Posted by Μυρτω Παπαδοπουλου on 11 October 2012