Πρωινό & δεκατιανό για παιδιά κατά την σχολική περίοδο

breakfast recipes for kids 228x300 - Πρωινό & δεκατιανό για παιδιά κατά την σχολική περίοδο

Το καλοκαιράκι τελείωσε … !!! Φύσηξε φθινόπωρο , τα παιδιά γέμισαν τις αίθουσες των σχολείων και μαζί με αυτά όλοι μπήκαμε στο φθινοπωρινό πρόγραμμα μας. Το πρόγραμμα των παιδιών είναι συνήθως φορτωμένο με διάβασμα και υποχρεώσεις , οπότε για να ανταπεξέλθουν στη σκληρή μελέτη, επιβάλλεται να εφοδιαστούν με ενέργεια μέσα από τις τροφές ώστε να μπορέσουνε να έχουν περισσότερη πνευματική διαύγεια, μνήμη, συγκέντρωση αλλά και ενέργεια για τις σχολικές και μη δραστηριότητες.

H σωστή διατροφή για ένα παιδί ξεκινάει με το πρωινό γεύμα.  Υπάρχουν αρκετά οφέλη  από την κατανάλωση ενός επαρκούς  πρωινού. Η κατανάλωση πρωινού επηρεάζει τις διαδικασίες που σχετίζονται με τη μνήμη καθώς επίσης και με τη διαχείριση πολύπλοκων πληροφοριών. Οι επιστήμονες καταλήγουν  στο συμπέρασμα ότι τα παιδιά που δεν καταναλώνουν πρωινό, κάνουν περισσότερα λάθη σε εξετάσεις που απαιτούν την επίλυση προβλημάτων, απ’ ό,τι τα παιδιά που καταναλώνουν  πρωινό.  Αλλά τι πρέπει να περιλαμβάνει τελικά το πρωινό των παιδιών ???

Παρακάτω δίνονται μερικές ιδέες …

  • Ένα ποτήρι γάλα με κουάκερ ή… δημητριακά συνοδευμένο με ένα φρούτο ή… ένα φυσικό χυμό
  • Ένα ποτήρι γάλα και μια με δύο   φέτες ψωμί  με  μέλι ή … σπιτική μαρμελάδα  και ξηρούς καρπούς επάνω ( αυτό μπορεί να γίνει ένα πολύ καλό τοστ με 2 φέτες ψωμί, μέλι, κανέλλα και καρύδια ανάμεσα )
  • Ένα ποτήρι γάλα και  μια  φέτα  κέικ  σπιτικό ( προτιμούμε κέικ  με  φρούτα,  μηλόπιτα ή… με σταφίδες & ξηρούς καρπούς )
  • Ένα ποτήρι γάλα και  ένα τοστ με τυρί & γαλοπούλα
  • Ένα ποτήρι γάλα και  μια   φέτα  σταφιδόψωμο
  • Ένα ποτήρι γάλα και  2 κουλούρια με μούστο
  • Ένα   μπολ  σπιτικό ρυζόγαλο με  κανέλλα  και  ένα φυσικό χυμό
  • Ένα   μπολ  κρέμα σπιτική   και  ένα φυσικό χυμό
  • Ένα ποτήρι  φρέσκο χυμό  πορτοκάλι και ένα τοστ με τυρί & γαλοπούλα

Και φυσικά το παιδί πρέπει να παίρνει και μαζί του ένα δεκατιανό για το σχολείο ( κατά προτίμηση από το σπίτι παρά από το κυλικείο , εκτός αν το παιδί σας είναι αρκετά μεγάλο και ώριμο για να καταλάβει τι πρέπει να επιλέγει ). Το  δεκατιανό  των παιδιών με  την σειρά  του  βοηθάει στη σωστή λειτουργία του οργανισμού και στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο. Μερικές ιδέες δίνονται παρακάτω.

  • ένα φρούτο και μια μπάρα δημητριακών ( κατά προτίμηση με ξηρούς καρπούς και φρούτα )
  • ένα χυμό και ένα τσουρεκάκι από φούρνο
  • ένα χυμό και μια κουλούρα με σουσάμι
  • ένα χυμό και ένα μέτριο παστέλι
  • ένα χυμό και ένα κομμάτι σπιτική πίτα ( τυρόπιτα , σπανακόπιτα , γαλατόπιτα , κοτόπιτα κ.α. )
  • ένα χυμό και ένα κομμάτι σπιτικό κέικ
  • ένα χυμό και ένα τοστ με ταχίνι και μέλι

και φυσικά μια με δύο φορές την εβδομάδα καλό είναι να αφήνετε το περιθώριο στο παιδί να φάει ότι δεκατιανό θέλει ή… ζηλέψει από τα άλλα παιδάκια. Το πρωινό και το δεκατιανό είναι δύο  απαραίτητα γεύματα στην διατροφή των παιδιών. Βάζοντας φαντασία, μαθαίνουμε  στα  παιδιά  ότι  το σπιτικό φαγητό  μπορεί να είναι νόστιμο και υγιεινό και βέβαια ότι υπερτερεί του έτοιμου και πρόχειρου.

 

andriopoulou photoΠαναγιώτα Aνδριοπούλου
Διαιτολόγος –διατροφολόγος ( B. Sc. )
MP in eating disorder & obesity ( NSFED of England )



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Δες ακόμα :

Posted by Μυρτω Παπαδοπουλου on 8 October 2012