Πρόγευμα : το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

proino 228x300 - Πρόγευμα : το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

Οι περισσότεροι από μας έχουμε πλέον ξεχάσει τη θέση του προγεύματος στην καθημερινή μας διατροφή. Ενώ όλοι πιστεύουν πως το πρόγευμα είναι ίσως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, πολλά άτομα αποφεύγουν να φάνε πρωινό και αρκούνται μόνο με ένα φλιτζάνι καφέ ή τσάι.

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό να τρώμε πρόγευμα;
Πέρα από το γεγονός πως το πρόγευμα μας δίνει ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας μας, μας εφοδιάζει με απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία όπως βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες Γ και Α, ασβέστιο, σίδηρο καθώς επίσης και με φυτικές ίνες.
Ακόμα, επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει πως τα άτομα που τρώνε πρόγευμα καθημερινά , έχουν πιο ισορροπημένη διατροφή σε σύγκριση με αυτούς που δεν συνηθίζουν να τρώνε πρωινό. Είναι γεγονός πως αν παραλείψουμε να φάμε το πρωί, είναι πιο πιθανό να πεινάσουμε αργότερα και να φάμε ότι βρούμε μπροστά μας, ιδιαίτερα λιπαρά εδέσματα. Είναι πλέον κλινικά αποδεδειγμένο ότι τα άτομα που αποφεύγουν το πρόγευμα έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαρα ή και παχύσαρκα αφού η συχνή κατανάλωση προγεύματος μας βοηθά να έχουμε ένα σταθερό σωματικό βάρος.
Επιπλέον, το πρόγευμα βελτιώνει και την ψυχική μας υγεία, αφού μας προσφέρει καλύτερη διάθεση, μας βοηθά να συγκεντρωθούμε στη δουλειά μας και μας επιτρέπει να έχουμε καλύτερες αποδόσεις . Εξίσου σημαντικό είναι και για τα παιδιά, για τα οποία η διατροφή έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοση τους. Το πρόγευμα επιτρέπει στα παιδιά να ξεκινήσουν σωστά την ημέρα τους και έχει μεγάλη σημασία για την μνήμη και τις σχολικές επιτυχίες τους.

Τι περιλαμβάνει ένα σωστό και υγιεινό πρόγευμα;
Μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντικό να τρώμε πρόγευμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το πρόγευμα αυτό πρέπει να είναι και σωστό. Πρέπει δηλαδή να περιλαμβάνει τις κύριες ομάδες τροφών και να είναι χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά και ζάχαρη.

  1.  Ψωμί και δημητριακά- σας προσφέρουν ενέργεια, Β βιταμίνες, φυτικές ίνες και σίδηρο. Προτιμήστε προϊόντα ολικής αλέσεως και αποφεύγετε τα δημητριακά με ζάχαρη.
  2. Φρούτα και λαχανικά- εξαιρετικές πηγές βιταμινών Α και Γ. Το πρόγευμα είναι μία καλή ώρα να πάρουμε μία από τις 5 συνιστώμενες καθημερινές μερίδες φρούτων και λαχανικών. Καλό είναι να προσθέτουμε φρέσκα ή και αποξηραμένα φρούτα στα δημητριακά μας ή να πίνουμε ένα ποτήρι φρέσκο χυμό.
  3. Γάλα και γαλακτοκομικά- σας δίνουν πρωτεΐνες, ασβέστιο και Β βιταμίνες. Είναι σημαντικό να περιλαμβάνουμε τουλάχιστον μία μερίδα γαλακτοκομικών στο πρωινό μας όπως 30γρ τυρί (προτιμήστε ελαφρύ) ή γάλα στα δημητριακά μας .
  4. Κρέας, ψάρι και υποκατάστατα- αυτή η ομάδα τροφίμων δεν είναι απαραίτητο να περιλαμβάνεται στο πρόγευμα αλλά τέτοια τρόφιμα μπορούν να προσθέσουν ποικιλία. Προτιμήστε πάντοτε υγιεινές μεθόδους μαγειρέματος όπως αυγά βραστά ή ποσέ.

Τρώτε πρόγευμα καθημερινά και θα νιώθετε καλύτερα, θα είστε πιο χαρούμενοι και πιο αποδοτικοί. Στο κάτω κάτω, ‘νηστικό αρκούδι δεν χορεύει’!

nataly-kyriakidouΝάταλυ Κυριακίδου
Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος με ειδίκευση στην Παχυσαρκία
(BSc, RD, MSc Weight Management)
0035722758158

nataly.kyriakidou@hotmail.co.uk

Website



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Δες ακόμα :

Posted by Μυρτω Παπαδοπουλου on 13 September 2012