Ποια τρόφιμα σας χορταίνουν χωρίς να σας δίνουν περιττές θερμίδες!

ksiroi karpoi 228x265 - Ποια τρόφιμα σας χορταίνουν χωρίς να σας δίνουν περιττές θερμίδες!

Σίγουρα δεν είναι λίγες οι φορές που θα θέλετε να είχατε κάποια είδους «ογκώδη» τρόφιμα, τα οποία θα σας κρατάνε μακριά από το αίσθημα της πείνας. Σίγουρα, είναι απογοητευτικό για κάποιον, που θέλει να κάνει σωστή διατροφή και άσκηση, παράλληλα να διαπιστώνει ότι σκέφτεται μονίμως το φαγητό, απλά και μόνο επειδή νιώθει ότι πεινάει πραγματικά.

Η λύση βρίσκεται στις φυτικές ίνες και στις πρωτεΐνες. Τα θρεπτικά αυτά συστατικά, φαίνεται να αποτελούν τα καλύτερα μέσα για την κατανάλωση γευμάτων, των οποίων η περιεκτικότητα σε λιπαρά και θερμίδες είναι χαμηλότερη σε σχέση με την ικανότητα τους να σας κάνουν να νιώθουμε πλήρης.

  • Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι εξαιρετικά – καθώς είναι γεμάτα με νερό και φυτικές ίνες. Ως γνωστό τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε νερό και φυτικές ίνες, κρατάνε το στομάχι γεμάτο για περισσότερο χρόνο. Εξαιρετικά είναι και τα όσπρια καθώς χαρακτηρίζονται επίσης, από υψηλή ικανότητα κορεσμού.
  • Για τα άτομα που δεν νιώθουν πλήρης χωρίς ψωμί – ας προτιμήσουν το ολικής αλέσεως ψωμί. Επίσης προτιμήστε το καστανό ρύζι καθώς και τα ολικής αλέσεως ζυμαρικά. Οι φυτικές ίνες που περιέχονται σ’ αυτά, σας κάνουν να νιώθετε το στομάχι σας πιο γεμάτο.
    Προσοχή: είναι λάθος να πιστεύεται ότι το ολικής άλεσης ψωμί, το καστανό ρύζι και τα ολικής αλέσεως ζυμαρικά δεν παχαίνουν …. για το λόγο αυτό μην ξεχνάτε το μέτρο.
  • Το Άπαχο κρέαςόπως το κόκκινο κρέας (όχι καθημερινά, 1 – 2 φορές την βδομάδα), το κοτόπουλο και τα ψάρια είναι τρόφιμα με υψηλό σκορ κορεσμού. Συνοδεύοντάς τα λοιπόν με πολλά λαχανικά είναι ένας πολύ καλός τρόπος να νιώσετε και να παραμείνετε πλήρης για μεγάλο χρονικό διάστημα.Προσοχή: Aποφεύγεται να συνοδεύετε τα λαχανικά σας με κρεμώδεις σάλτσες ή βούτυρα κλπ).
  • Τρώγοντας μια μικρή χούφτα ξηρών καρπών (αμύγδαλα κυρίως), περίπου 15 λεπτά πριν από κάποιο κυρίως γεύμα, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να σταματήσετε τον εαυτό σας, από την υπερκατανάλωση φαγητό. Το πρόβλημά για όσους λατρεύουν να τρώνε ξηρούς καρπούς είναι η τάση τους να το παρακάνουν.
    Τip: βάλτε την ακριβή ποσότητα ξηρών καρπών που θα φάτε σ’ ένα μπολάκι , έτσι δεν θα το παρακάνετε.
  • Δημητριακά πρωινού που είναι πλούσια φυτικές ίνες, έχουν την ικανότητα να κρατάνε το στομάχι σας γεμάτο ακόμη και μετά από σκληρή προπόνηση. Επίσης, η βρώμη είναι ένα τρόφιμο με υψηλή ικανότητα κορεσμού.Προσοχή: Περιορίστε ή καλύτερα αποφύγετε τα δημητριακά πρωινού που είναι χαμηλά σε φυτικές ίνες και πλούσια σε ζάχαρη, καθώς ανεβάζουν το σάκχαρο του αίματος με αποτέλεσμα μετά από λίγο διάστημα να θέλετε να φάτε και πάλι.
  • Νερό! Πίνοντας ένα ποτήρι νερό περίπου 15 – 30 λεπτά πριν από το φαγητό είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μειώσετε το αίσθημα της πείνας. Δεδομένου ότι η πείνα συχνά μπερδεύεται με την πραγματική δίψα – μερικές φορές μετά από την κατανάλωση 1 -2 ποτηριών νερού, η ανάγκη για το περιττό σνακ εξαφανίζεται εντελώς.
    Προσοχή: Oι άνθρωποι με προβλήματα στο στομάχι πχ γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση θα πρέπει να αποφεύγουν να πίνουν αρκετό νερό πριν φάνε.


Κωνσταντίνου Κρήνη
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βας. Παύλου 10, Βούλα
Τηλ. 2108995614, κιν. 6992519192
info@balancediet.gr
www.balancediet.gr



Κάνε εγγραφή στο δωρεάν newsletter - Όλα τα νέα στο email σου!

Σου άρεσε? Μοιράσου το με τους φίλους σου!

Δες ακόμα :

Posted by Μυρτω Παπαδοπουλου on 13 September 2012